In de vorige twee bijdragen is het met name gegaan over de cliënt en de begeleiding ervan.
Ook de werkgever heeft een rol daarin te vervullen. Het prettige is, dat hij daarin steun kan krijgen van uit het Werkgevers Servicepunt Rivierenland (WSP). Zij doet dat samen met Werkzaak Rivierenland.
WSP en Werkzaak hebben elk een eigen website waarin meer informatie te vinden is. Handig voor zowel werkgevers als werknemers om daar te kijken wat elke van beide instellingen kan doen.
De website van WSP is: WSP-RIVIERENLAND
De website van Werkzaak is: WERKZAAK RIVIERENLAND
In het CoP verhaal wordt door Werkzaak gebruik gemaakt van het instrument Keuzehulp.
Keuzehulp biedt aan zowel de cliënt als de werkcoach de mogelijkheid welke aanpak, scholing, enzovoort het best past om een cliënt op weg te helpen naar werk. Keuzehulp heeft daarbij een andere naam gekregen, EVA. De naam Eva staat voor Effectief, Vakbekwaam en Actueel.
Als je googelt op je computer vind je veel informatie over deze aanpak.
Het leuke is nu, dat EVA (bestemd voor cliënten en werkcoaches) ook een 'broertje' heeft voor werkgevers. Dit broertje heet DENNIS. Dennis is een landelijke website waarop je in één oogopslag kunt zien welke werkgeversmiddelen er zijn om werkzoekenden te helpen.
Keuzehulp biedt aan zowel de cliënt als de werkcoach de mogelijkheid welke aanpak, scholing, enzovoort het best past om een cliënt op weg te helpen naar werk. Keuzehulp heeft daarbij een andere naam gekregen, EVA. De naam Eva staat voor Effectief, Vakbekwaam en Actueel.
Als je googelt op je computer vind je veel informatie over deze aanpak.
Het leuke is nu, dat EVA (bestemd voor cliënten en werkcoaches) ook een 'broertje' heeft voor werkgevers. Dit broertje heet DENNIS. Dennis is een landelijke website waarop je in één oogopslag kunt zien welke werkgeversmiddelen er zijn om werkzoekenden te helpen.
Wij zeggen dan ook dat EVA en Dennis samen op stap moeten om een werkzoekende (cliënt) zo goed mogelijk te helpen.